Google Tag Manager
Google Tag Manager.
Flere burde bruge det. Det letter arbejdsbyrden gevaldigt for alle parter.
Et scenarie kunne være følgende (ja det sker stadig):
-
Markedsføringsbureau har brug for at sætte et stykke kode ind på kundens hjemmeside, som de ikke har adgangen til.
-
Bureau sender kode til kunden. Kunden forstår ikke hvad det betyder, men sender videre til den ansvarlige for hjemmesiden.
-
Koden implementeres forhåbentlig korrekt
-
Web admin. skriver retur til kunden at jobbet er gjort
-
Kunden skriver til marketingbureau
-
Marketingbureau følger op på om det fungerer.
-
Fungerer det, er alt vel, hvis ikke er det forfra igen.
Kan du se pointen? Det er besværligt og langsommeligt. Med Google Tag Manager, skal der sættes et enkelt stykke kode ind én gang, og så skal vi have adgang. Når det er på plads, kan vi selv gøre det hele, lige fra implementering til fejlfinding.
Det sparer tid og penge, noget vi alle synes er dejligt.